Bara lite till och lite mera.

Ibland känner jag, intensivt och med eftertryck känner jag det, att jag borde ta mig tid att skriva här mer ofta än vad jag gör. Den här sidan på internetet har blivit mer som en avlastningsyta än någonting annat och det kan jag bli lite ledsen över när jag tänker på. Inuti applikationen med en vad som ser ut att vara mallig fågel som symbol är jag ett livs levande nyårslöfte, det vill säga "mer spontan". På fotograferingsredigeringsgrejsimojset ("vågrät rad, 37 bokstäver") är jag en flitig användare av dela-funktionen och där podcaster finns, finns också jag. Bloggen däremot, ägnar jag inte så mycket uppmärksamhet åt, men jag vill! Tycker om min grundidé om att fylla denna webbplats med blott bokstäver, men det är ju på det berömda håret att jag gör det. När någonting är svart, eller känns svart (för det har Krunegård lärt mig; att svart är ingen färg, det är så man känner sig), sätter jag mig ned, men inte annars. Borde jag inte göra det? Jag menar inte dokumentera vardagarna eller posta varifrån mina jenas kommer, men texta lite mer. Tycker ju om att skriva och så vitt jag förstår tycker andra om när jag gör det. Dessutom saknar jag att hålla på med det kontinuerligt. Har några dokument vilandes på skrivbordet som jag går in i lite då och då, men att bara ha dem där motiverar mig inte så väldigt. Jag vill ha ut dem, ut med dem.
 
Som av en händelse har jag här en krönika ni skulle kunna få läsa. Jag skrev den i höstas någon gång, skickade in den till Devote samma dag som julkalendern började sändas och så publicerade redaktionen den på dopparedagen, som en julklapp. Min favoritdel, om man får ha en sådan i det man själv skapat, är den här:
 
"Sedan är det ju en bit, den där sista, som kan vara lite svår att hitta. Gör man det, hittar någon man tror sig kunna bygga sitt livspussel med, kastar man kartongen och glömmer bort bruksanvisningen. Det gjorde jag. Jag struntade helt och hållet i den där bilden. För att han sa det. Sedan sa han inte så mycket mer."
 
Med det sagt: mer text vid fler tillfällen.
 
0 kommentarer