Time is precious.

I brist på annat fyllde jag i en lista (om tid, av alla ämnen) som jag tänkte att jag kunde publicera här. Vet inte hur intressanta frågorna och svaren är för er som är här inne och läser, men här är dem i alla fall!
 
Vad är ditt föhållande till tid?
Vi har det bra, tiden och jag. I alla fall som det är nu. I perioder skulle jag vilja sakta ned och anda gånger speeda upp den, men överlag så fungerar vi. 
 
Vilken tid på dygnet gillar du bäst?
Under hockeysäsongen brukar jag föredra timmarna mellan låt säga 19 och 22, men annars tycker jag att förmiddagarna på lördagar och söndagar är himla trevliga. (OBS! Undantag om man varit på partybenet föregående kväll/natt. Då är de där förmiddagarna nästan värst.)
 
Vilken är den bästa veckodagen?
Det är lördagen. Den är alltid så snäll mot en, känns det som. 
 
När går tiden som snabbast?
"Nu för tiden" vill jag svara eftersom åren verkar ha provat ut de snabbaste löparskorna att för alltid ränna runt i. Veckorna bara springer förbi! Det känns dock som en sådan självklar sak att konstatera, så jag svarar enligt följande: när man har en tid att passa och är ute i sista stund. Plötsligt tar allt som vanligtvis inte märks av en evighet och så kommer bussen prick på minuten eller till och med FÖRE avsatt tid. 
 
När går tiden som långsammast?
När Färjestad innehar en uddamålsledning och det återstår en och en halv minut av den tredje perioden eller när jag sitter på en cykelsadel i ett spinningsrum under ett pågående pass. Ni vet väl att en spinningtimme är sju vanliga klockvarv?
 
Hur lång tid tar det för dig att sminka dig?
Det beror alldeles på. Jag kan göra det på fem minuter blankt om jag prioriterar rätt och riktigt, men det får gärna ta två timmar. Jag älskar att dra ut på tiden framför badrumsspegeln; komma på att jag vill ha en kopp kaffe eller ett glas vin mitt i allt för att sedan fortsätta med penseldragen och vicka lite på stjärten samtidigt.
 
Äter du fort eller sakta?
Förut åt jag saaaktaaa. Jag hade alltid halva min rätt kvar på tallriken när de andra var färdiga med sina. Ett tag, under den första delen av min behandlingsprocess som inte innebar panikångest, åt jag jättejättefort för att måltiden skulle vara över så snabbt som det bara gick. I dag skulle jag säga att jag äter mer fort än sakta. Jag slänger inte i mig maten, men skulle absolut kunna sänka takten lite granna. 
 
Vad gillar du mest att lägga ned tid på?
Att skriva, redigera mina selfies, noppa ögonbrynen, träna rumpa och skrolla på Twitter.
 
Vad gillar du minst att lägga ned tid på?
Att få in täcket i påslakanet, vänta på bussen när det blåser nordanvind och killar det inte blir någonting med.
 
När brukar du gå och lägga dig på vardagar?
I regel kryper jag ned i sängen och under täcket när de digitala siffrorna slår om till 22.00. När jag känner mig så som jag föreställer mig att korven i en tunnbrödsrulle gör händer det att jag slösurfar på telefonen, läser ett magasin med glansigt omslag eller skriver några sidor i ett datordokument. Somnar sällan, för att inte säga aldrig, innan 23.30.
 
När brukar du gå upp på vardagar?
07.00 cirkus.
 
Ditt längsta förhållande?
Det varade i två år och två månader. Tonårskärleken, ni vet.  
 
Vad är den längsta perioden du varit singel?
Det beror på hur man definierar begreppet "singel". Jag har inte haft ett officiellt förhållande med någon på bra länge nu, men har i omgångar inlett relationer och då hållit mig till endast den där och då. Man är ju inte nödvändigtvis TILLSAMMANS med någon man varit varit nära och intim med i några månader, men man är ju inte heller singel. Svårt. Säg att den längsta singelperioden, vad det nu är, pågår i skrivande stund då, så har vi åtminstone ett svar på frågan.
 
Vad skulle du gärna haft mer tid till?
Mina vänner. Vet inte om jag tycker att jag behöver utveckla det svaret faktiskt. 
 
Vad gjorde du förra helgen?
Då var jag på vift. I måndags skrev jag så här på Twitter om den: "Denna helg får fem av fem. Det yttersta beviset på det är inte foton från den - tvärtom! Inte en bild är tagen och det är det bästa betyget."
 
Vad ska du göra i helgen?
I kväll ska jag på en kombinerad inflyttnings- och födelsedagsmiddag hos en av mina vänner som numera även är min granne. Förhoppningsvis vaknar jag upp pigg och alert i morgon, så att jag kan träna på förmiddagen och sedan orka ta mig in till stan för att först umgås med Hanna i hennes nya lägenhet på Kungsholmen och sedan spendera kvällen hemma hos Ida och Sofie. Söndagen ser ut att bjuda på en timme eller två i gymmet, den första poddinspelningen på vad som känns som en evighet och avslutningsvis en middag på Karlaplan.
 
Var ser du dig själv om tio år?
Åh, vad jag inte tycker om den här frågan. Anledningen till det är att jag inte har något bra svar på den. Eller bra och bra, jag har inget svar över huvud taget på den. Jag kan inte, och tro mig när jag säger att jag har försökt, visualisera mig själv tio år framåt i tiden. Bröllop, barnafödande, ett annat villaområde än det här, kontorsplats i city eller någonstans i Milano eller inget jobb alls, en synlig rynka på vänsterkinden och att storhandla på Coop. Nej, jag får rysningar av obehag bara av att tänka på det. NÄSTA FRÅGA! 
 
Jaha. Oj. Hejsan, hoppsan. Listan tog visst slut där. Tur det, kanske. Ja, men då säger vi väl så då? På återseende!
0 kommentarer