När jag gästade Ångestpodden.

Jag ska vara ärlig och säga att jag inte går i tankar på att blåsa liv i den här hemsidan, då jag förmodar att annat, livet exempelvis, kommer att komma emellan, men jag tänker ändå att inlägg någon gång här och någon gång där inte kan vara till skada. 
 
Om jag inte missminner mig har jag gått ut med att detta ska vara en renodlad textblogg, något den varit fram till nu, för nu tänkte jag nämligen dela med mig av en ljudfil (och om ytterligare lite tid kanske det även kommer att synas en och annan bild på mitt framåtskridande). I våras, närmare bestämt i april, var jag medverkande i Ångestpodden, vilken drivs av två muntra (ämnet till trots) tjejer vid namn Ida och Sofie. Vecka för vecka pratar de och en gäst de bjudit in vitt och brett om ångesten som sådan samt om anledningar och eventuell taktik. När jag gästade inspelningen var ämnet Anorexia, så i det som blev ett 37 minuter långt avnitt 14 pratar jag om hur jag upplevt tiden med sjukdomen i mig. Är det så att någon av er som sitter med det här framför sig just i detta nu skulle råka vara intresserad av att lyssna till vad jag hade att säga finns avsnittet här.
 
Vill passa på att nämna att jag träffat den här superduon utan en mikrofon också! Jag tackade dem givetvis då, precis som jag gjorde direkt efter att vi rundat av intervjun, men jag känner inte att det var nog. Så, tjejer, tack än en gång; för att ni var så fina mot mig inledningsvis av programmet, för att ni vidarebefordrade fantastiskt med beröm som ni fått skickat till er och för att ni driver den här så viktiga podden. (Om det känns som en ära att få ha gästat samma podcast som, bland andra, Fredrik Wikingsson, Michaela Forni och Sandra Beijer? Det kan hända att det gör det, ja.)
3 kommentarer
t

men vad du ÄR underbar! äntligen hittat din "nya" blogg. bästa podden också, och bästa du.
styrkekramar <3

Svar: MEN! ♡ Tack så mycket och välkommen hit.
Ellinor Åkeson

Ida

UNDERBARING! Läste detta nu. Så oerhört tacksam över att ha träffat dig och så glad över att du ville gästa vår lilla podd.

TUSEN KRAMAR <3

Svar: Och jag är, som jag redan sagt, men som inte kan sägas för många gånger, så väldigt tacksam över att ni ville ha med mig ♡ Se till att komma tillbaka till huvudstaden snart, så att vi kan bubbla och babbla!
Ellinor Åkeson

Freja

Hej! Blir alltid lika glad när jag hittar människor som öppet pratar om psykisk ohälsa, berör många! Om du har tid får du gärna kika in på mina nyskapade sida: www.facebook.com/enoughnessSWE som berör ämnet och har som mål att sudda bort ''tabustämpeln'' som psykisk ohälsa i stor uträkning fortfarande har! Kram :)